Ginger Juice / Shot

Smutter tilbage til Berlin / Some travelling tips

germany in one picture

Jep I hørte rigtigt. Jeg blev vidst lidt bidt af den tyske hovedstad sidst jeg var afsted, og det har simpelthen resulteret i, at jeg allerede i morgen smutter tilbage til Berlin igen. Denne gang smutter jeg afsted med min veninde Michelle på en velfortjent weekend, hvor vi blandt andet skal udforske Berlins natteliv. Det bliver super sjovt og ender helt sikkert med at blive en weekend, vi kommer til at kunne snakke om i meget lang tid. Vi har valgt at booke vores hotel gennem hotels.com, hvilket jeg varmt kan anbefale. Jeg benyttede mig også af deres side sidst, hvor jeg var afsted med min mor og det er super nemt at bruge. De har mange gode muligheder og det er let at finde rundt i, synes jeg.

HOTELLET: Faktisk er der rigtig mange fine tilbud og måder man kan komme let og billigt rundt omkring i verdenen. So far har jeg kun haft gode ture ved brug af hotels.com til mine destinationer. Før det har jeg også en enkelt gang gjort brug af secret escapes hvilket ikke var nogen succes. Det var også i forbindelse med min mors tur, hvor jeg kom til at fejlbestille et par overnatninger. Selvom de godt nok skrev at intet kan returneres, hvis man ikke kan komme afsted, så synes jeg stadig at det var for dårligt, at de ikke kunne gøre mere for at hjælpe mig, da jeg ringede ind for at forklare min situation. Og det til trods for at min ordrer endnu heller ikke var gået ind i deres system! Desuden irriterer det mig også grænseløst, at jeg stadig får fyldt min mail med deres reklamer selvom de er afmeldt men det er en anden snak haha.

TRANSPORTEN: En anden ting jeg også vil anbefale jer at tjekke, når I vil ud og opleve, er de forskellige muligheder indenfor fly, tog og bus. Der er først og fremmest momondo.com som er en søgemaskine for alverdens flyrejser, hvilket jeg blandt andet brugte da jeg tog til Etiopien. Det er super smart, blandt andet fordi man kan se priserne på de forskellige dage og derudfra blandt andet have mulighed for at spare lidt penge. En anden ting, som også er slemt undervurderet synes jeg, er især når det kommer til de mere nærtliggende destinationer,  brugen af bus. I sær for os som bor i Kolding, har jeg ihvertfald fundet en, synes jeg selv, smart måde. Vi har mulighed for at tage bussen fra vores banegård direkte til Berlin, for (Hvis der er grønne billetter tilgængeligt) kun 150kr. Det er super billigt og kræver ikke meget mere tid end hvis vi først skulle til Billund, checke ind, vente og så flyve. Jeg har fundet det via Abildskou men der er sikkert også andre muligheder.

BEING CONNECTED: Sidst men ikke mindst vil jeg også anbefale jer at tjekke med jeres mobilselskab hvilke muligheder, I har med jeres telefon, når I er i udlandet. Jeg har for eksempel i forbindelse med at jeg har købt ny telefon fundet ud af at jeg hos telia kan få både taletid, sms og data mens jeg er afsted for kun 99kr i måneden. Det synes jeg er smart, i sær da det gør det langt nemmere at finde rundt mens man er afsted samtidigt med at man kan holde sig opdateret med dem derhjemme samt på facebook og andre sociale medier. Hvis I sidder inde med nogle ideer er I mere end velkomne til at smide dem i kommentarfeltet! Fik jeg desuden nævnt at I kan følge med i min tur hvis I går ind og tilføjer mig på snapchat? Jeg hedder mettesommer1

Hi guys! Im going back to Berlin with a friend tomorrow. I’m really excited and can’t wait to explore the nightlife of the German capital. We have decided to take a weekend off together and it’s gonna be amazing. Lately I’ve been doing a lot of small trips and therefore i’ve decided to share some of my favorite tips with you. For instance I’ve been quit satisfied with hotels.com and their offers. Besides that I’ve also discovered a smart and cheap way to travel with bus by using Abildskou and found out that using your phone in a different country doesn’t have to be super expensive – you just have to check your opportunities. Do you have any tips you want to share with us?